Singapore 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tilly - WaarBenJij.nu Singapore 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tilly - WaarBenJij.nu

Singapore 2

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg Tilly

18 Mei 2018 | Singapore, Singapore

Vrijdag 18 mei,
Laatste dag in Singapore !
begint met het strategisch inpakken van onze backpacks. Na het ontbijt stallen we ze in de hotellobby waar we ze vanavond op kunnen halen.Lena en ik gaan naar Marina BAy Sands. We willen het uitzicht zien vanaf het dak en daar even in de tuin lopen.
Jim en Luc gaan naar de Gardens on the Bay.
Als wij bij Marina Bay Sands n kaartje kopen blijkt dat dit alleen voor het uitzichtplateau is, niks geen tuin om in te zitten dat is alleen voor gasten.
Tja toch maar dat kaartje gekocht en de 56 verdiepingen omhoog naar het pladfond. Stiekum eentje hoger gaan oppert Lena maar ook dat lukt niet ivm security, mooi uitstappen op 56.
Het is een prachtig uitzicht maar o o o , wat is het : juist geraden : HEET. Het water drupt me van de ellebogen. We bestuderen Singapore van boven en het grone deel ligt to h vooral in het centrum. Mooi uitzicht, je ziet indonesie liggen.
En wat ziet arendsoog nog meer? Lena spot met de camera een soort van boulevard met terrasjes en laten we daar strakjes dan maar eens naar toe gaan, want die zie je hier nauwelijk. Iedereen zit binnen vanwege de hitte.

Terug naar beneden zijn de mannen terug het het Cloud forest. Een mooi aangelegde tuin die het hele park zelf van energie en wter voorziet en ook zorgt voor de lichtshow die we de eerste avind gezien hebben. Omdat ze nog kaartjes hebben voor de flowe Doom lopen Lena en ik daar doorheen. Mooi planten maar Burgers Bush is mooier. Veel koreanen en japanners hier, met fotocamera's maar wij doen al lang

Steeds onderweg maar ff afkoelen, onder de bomen, of een overkapping waar men met grote propellers ( op zonnecellen) koelte creeert. En dan arriveren we in het Business centrum, daar waar Lena de terrasje spotte. En om aan de westerse voeding te wennen nemen we een : PIZZA ! Lekker man.
Er draaien propellers boven ons en vanaf het water waait een licht briesje, lekker.
Dan lopen we terug via China town waar de laatste souvenirs gekocht worden en we nog steeds met de geschreven ansichtkaart voor ons mam rondlopen. Geen brievenbus te vinden, dus die kaart gaan we maar persoonlijk afgeven.
In het hotel mogen we nog naar boven om te gaan zwemmen. Dat is bovgen, de klamme kleding kan uit en opgefrist wachten we in de lounge op de taxi.
En dan........ Valt de regen met bakken uit de lucht, een echte tropische bui.
Kunnen we alvast wennen aan de temperatuur in Nederland.
Nee dus als we uit de gekoelde taxi stappen is het nog steeds warm.

Op het vliegveld haalt Luc zijn surfplank op en reorganiseren we alle tassen van 5 naar 4. Dus geen extra kosten voor de surplank tas.
De laatse uren op singapore airport is het wachten ot de gate open gaat. We eten nog n hapje. Rond 23.15 uur vertrekt het enorme vliegtuig richting Londen en al snel zitten we aan een gin/ tonic, want we willen natuurlijk wel slapen.