6 mei Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Tilly - WaarBenJij.nu 6 mei Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Tilly - WaarBenJij.nu

6 mei Munduk

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg Tilly

06 Mei 2018 | Indonesië, Munduk

Vroeg naar bed, maar ook vroeg wakker om even na 4 uur. Dus mooi tijd om met het thuisfront te appen.
Na het ontbijt, gaan we naar het strand gewapend met twee snorkels. Helaas is de branding sterk waardoor de zee troebel is en er dus niets te zien is. Jim dobbert geruime tijd op de golven terwijl ik een gesprek aan knoop met een Francaise die n maand kuurt op Bali . Ze heeft een spierziekte en veel baat bij het klimaat hier. Een maand zonder pijn zegt ze. Morgen vliegt ze weer naar huis.
Ik zou het bijna vergeten te melden maar het is weer stikheet en het water drupt de gehele dag van de neus. We douchen nog even en dan staat om 12 uur staat de taxi klaar en rijden we rustig superdeluxe airco gekoelt in iets meer dan n uur naar Munduk.

De weg er naar toe is prachtig groen. Eerst hebben we de zee nog aan onze linkerkant maar dan rijden we het binnenland in. De Hindoestanen hebben allen een eigen tempel in de tuin, klein of groot waar ze elke dag offers brengen aan.... Veelal etenswaren, bloemen. Ik weet niet precies hoe t werkt. Ook hebben de meeste zuilen / tempel pilaren nu een sarong aan, vaak felgeel glimmende stof, dat is een tijdelijke ceremonie wat we begrijpen van de taxichauffeur. Hij spreekt slechts een klein beetje engels.

We komen aan bij Edy homestay. Het ligt in een prachtig groen gebied, n stukje naar beneden van de hoifdweg af in Munduk. Vriendelijke mensen die ons ontvangen.
Flink wat trsppen omhoog om bij onze kamer te komen. Prachtig uitzicht, heuvels en naar later blijkt ook een berg. Die zat tot nu toe verscholen in de wolken. Of dat de Rinjani vulkaan is?
We bespreken eerst een wandeling met gids naar de Bencingah tempel vandaar wandelen we naar de Dalem tempel. Naar het Tamblingan meer waar we met een kano opgepikt worden. 20 min kanoeen naar de auto.

Nu in de benen om de omgeving te verkennen. Er is ronde te lopen door de sawaas en dan terug naar het hotel. Daar gaan we op pad, gutstend van het zweet in deze tropische atmosfeer. Het is echt niet te geloven. Maarrr wat een geweldig mooie omgeving, exotische planten, bananenbomen, kokospalmen, cacao, koffie, rijst etc etc.
Er zijn kleine warungs waar we cola halen omdat in ieder geval ik zout en suiker moet aanvullen. We eten n soort van erwtensnack en de warung dame brengt ons een bananen blad met iets lekkers van meloen en kokos. Heerlijk.
Er valt een druppel regen of is het zweet. Een jonge vriuw met haar dochter nodigt ons uit om wat fruit ? te proeven. Maar zo schiet onze wandeling niet op, we hebben net gezeten. Toch regen dus zegt ze kun je ook hier even zitten.
Zo leuk deze contacten allemaal, je komt veel te weten over van alles.
Na nog een uurtje lopen door de meest mooie stukken natuur zijn we weer terug bij ons hotel. Helemaal kapot ben ik van al dat zweten, maar wat is het hier mooi. Na douchen weer n beetje bij, dagboek schrijven, eten. Jim speelt wat op de gitaar van de eigenaar die af en toe wat mee trommelt op zijn jembee.
Na een bedankje is het tijd voor ons bed. Ik doe deze middag te kort door er weinig over te schrijven maar niet alles is te beschrijven, het was gewoon te mooi! Dat belooft wat voor morgen

image1.jpeg

• 09 Mei 2018 - 22:20

Jacqie:

Wanneer wordt het eens uitslapen? Of gewoon op een christelijke tijd opstaan??