Wandeling rond Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Tilly - WaarBenJij.nu Wandeling rond Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Tilly - WaarBenJij.nu

Wandeling rond Munduk

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg Tilly

07 Mei 2018 | Indonesië, Munduk

Na een ietwat onrustige nacht uitgebreid ontbeten. Lekker fried noedles heerlijk van smaak. Koffie en n bordje fruit. Jim krijgt sandwiches met jam. En een melon juices.
Om 9 uur brengt de hitel eigenaar ons weg naar het Tamblinganmeer, waar we met een gids de bush ingaan. Hij weet veel te vertellen van de beplanting. Heerlijk fris is het in het bos. Meerdere groepjes toeristen, nederlanders en spamjaarden sjouwen met een gids door het bos.
De nederlanders nemen de moeite niet om te groeten en als hun gids iets zegt over een tempel dan zegt hij: tempel ik he. Er al duizenden gezien. Gewoon genant.
Ieder huis heeft een tempel.
Na zo'n anderhalf uur wandelen bereiken we het meer. We worden met een boot naar de overkant gevaren waar de hoteleigenaar oms weer opwacht om ons een stuk verderop bij de waterval te droppen. Vandaar uit begint een prachtige wandeling. Een waterval, tweede waterval, overal betaal je iets meer dan n euro vd entree. Het blijkt wel zoeken naar de weg, op het kaartje dat we meegekregen hebben staat geen heel duidelijke beschrijving. Er zijn heel wat meer toeristen die met zo'n papiertje dat vergeven van het zweet er inmiddels uitziet als een vodje de helling omhoog komen. Ze hebben de weg niet kunnen vinden. Ze hebben honderden trappen in de klamme atmosfeer naar boven geklommen ( eerst naar beneden in de veronderstelling dat ze niet terug hoefden ) omdat ze het pad niet konden vinden. Er zijn er bij die geen woord meer uit kunnen brengen. We vinden het geen optie om heel de weg terug te gaan lopen. Jim vraagt in een Warung nogmaals de weg en de vrouw legt uit. Achter de toiletgebouwtjes beneden een bamboebruggetje over en dan het pad volgen. En ja hoor wij vinden het pad zonder problemen. Echt een schitterend pad dat ons terug brengt naar Munduk.
Moe maar
Voldaan en blij dat we niet terug hebben hoeven lopen , lees klimmen over die honderden trappen, nemen we plaats op een terras in Munduk waar we lekker eten. Verdiend ! Klotsend van het zweet dat dan wel weer maar dat mag de pret niet drukken.

• 09 Mei 2018 - 22:23

Jacqie:

Van al dat zweten zul je wel het nodige afvallen