Van Munduk naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tilly - WaarBenJij.nu Van Munduk naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tilly - WaarBenJij.nu

Van Munduk naar Ubud

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg Tilly

08 Mei 2018 | Indonesië, Ubud

tijdens ons ontbijt komt Edy aanlopen met zijn gitaar, of jim wat wil spelen en zelf gaat hij op de djembe. Daar zit je dan op de vroege ochtend op een balkon in munduk met op de achtergrond een aantal bergtoppen, op je gitaar te spelen.
Edy vraagt of ik met zijn telefoon een filmpje wil maken en dat zal nu wel ergens op een website belanden Jim!
Na ontbijt en pakken stappen we met een familielid van Edy de taxi rit zal zo'n 2 1/2 u duren en € 24,- kosten een 400.000 rupiah. Prive chauffeur die over wil stoppen zodat wij pictures kunnen maken. Maar biecht hij later op dan kan hij ook ff roken.
We stoppen o.a op een marktplaats waar werkelijk alle souveniers te koop zijn. Iedereen wil ons in haar kraam hebben, sarong.? Je hoeft maar te kijken of ze hebben t in de hand. Onze chauffeur paft er vrolkijk op los en wij lopen lekker warm te worden op de markt. Ik koop wat fruit. De marktvrouw zegt: Pingelen !! Haha , dat gaat me nog niet zo geweldig af, ik kan wel nee zeggen als ik iets niet wil maar die paar euro's iedere keer vind ik wel genant.
( Luc zal me later zeggen dat ik het wel Moet doen, oke ) uiteindelijk blijk ik € 12,- betaald te hebben. Belachelijk veel maar die vrouw heeft iig een goede dag.
Aangekomen in Munduk waar het file rijden is in het dorp vinden we snel ons hotel. Lena is al aanwezig.
Lena en ik halen wat lunch gerechten bij de buurman en als we terug komen is ook Luc gearriveerd.
We zijn weer compleet en verhalen worden uirgewisseld. Gezellig.
Lekker ff zwemmen in de Pool. heerlijk.
We hebben een heel mooi en enorm grote villa hier in Ubud.
Afgekoeld lopen we direct weer te zweten als we naar het dorp lopen. Zeer toeristisch, en iedereen slentert langs de vele winkeltjes, kraampjes, massagesalons, warungs oplettend waar je je voeten neer zet. Een trottoir kennen ze hier nauwelijks en pas ook maar op voor het nig steeds links rijdende verkeer.
We lopen over een van de grootste markten van Bali, zeer kleurrijk om te zien en kopen n souveniertje. Op Lombok zal er ook wel wat te koop zijn en we sjouwen met die rugzakken al veel te veel mee. Echt veel te veel in dat ding gepropt. Je hebt bijna niets nodig, het kan gewassn worden, is zo droog en in bijna alle hotels hebben ze alles wat je nodig hebt.
Enfin na de markt drinken we een mojito! Alcohol genoeg te krijgen op bali. Veel verder dan een Bintang bier zijn we nog niet gekomen omdat dat de dorst lest.
Ook lekkere citroen lemin drankjes, jammie
We eten ergens, maar dat was niet echt geweldig. Nee geef dan die vrouwtjes op het platte land maar met hun gerechten met heerlijke smaken.
Hier bieden de restaurant veelal alles op de kaart aan om zoveel mogelijk klanten te trekken. Onmogelijk lijkt me om alles goed te maken.
Na een wandeling terug naar ons huis nog even het zwembad in, douchen en het bedje in.

  • 10 Mei 2018 - 20:43

    Marja:

    Wat een verhalen! Ben erg benieuwd naar de foto,s die erbij horen. We proberen ons een voorstelling te maken uit je verhalen maar ik denk dat het straks heel anders blijkt te zijn. Gezellig dat jullie weer compleet zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tilly

/

Actief sinds 20 April 2018
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 7902

Voorgaande reizen:

26 April 2018 - 19 Mei 2018

reis java / bali / lombok / april 2018

Landen bezocht: