4,5 en 6 mei Pemuteran - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tilly - WaarBenJij.nu 4,5 en 6 mei Pemuteran - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tilly - WaarBenJij.nu

4,5 en 6 mei Pemuteran

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg Tilly

04 Mei 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Rond 3 uur dus in Pematuran. De dolle rit maar gauw vergeten. Na een hartelijk welkom in een soort van bruidssuite ( kamer ziet er heel leuk uit, met overal bloemetjes op bed en in de badkamer.) De airco aangezet en naar het strand getogen. Het is een zwart zandstrand en het is super rustig. Er wordt gesnorkeld en er komen bootjes terug met toeristen die zijn wezen snorkelen op: Pulau Menjangan daar schijnt het koraal nog enigzins kleur te hebben. Voor mensen die nog nooit gesnorkeld hebben een mooie ervaring volgens de recenties.
Wij gaan niks snorkelen, gewoon helemaal niks. De dag duurt al vanaf 3 uur en het is inmiddels half 5. Lekker zitten naar de golven kijken en mijn eerste glas wijn drinken.
We zijn nu in Hindoeland en daar kan dit blijkbaar wel. Heerlijk. We bestellen iets te eten en genieten volop van het mooie uitzicht, het klotsende water, de lome vochtige warmte die enigzins weg waait door een licht briesje.
De wijn doet goed zijn werk, ik neem er nog een want slapen zal ik vannacht.
Na een nacht van 2 uur slaap en eentje van 4,5 mag het wel n keer.
Het eten is lekker. Om niet direct met een volle maag het bed in te ploffen lopen we een stukje over het strand. Er zijn hier en daar vuurtjes aangestoken, vaak hoopjes bladeren maar ook wel vuilnis. Dat zie je ook vaak langs de kant van de weg. Er is geveegd, alles ligt op een hoop en dan de brand erin. We zoeken ons een weg door een
steegje naar de hoofdstraat en lopen hierlangs terug naar guesthouse Putu, waar ik direct het bed in duik. Ik slaap 10 uur achter elkaar. jim gaat wat later naar bed maar is ook snel van de wereld en slaapt prima.

Zaterdag 5 mei. In nederland wordt de bevrijding gevierd.
Wij zitten aan een heerlijk ontbijt. We hoeven niets vandaag, lekker zwemmen in het zwembad en de zee. Dagboek bijwerken en af en toe wat eten. We hebben de tokke gehoord. Een soort hagedis die wordt vergeleken met de gekko. Je hoort hem wel maar ziet m meestal niet! Eerst hoor je een soort ratel en dan echt : tokke tokke ( echt geen kip hoor ) we hebben hem of haar verschillende malen gehoord. Jim's moeder had het vaker over de tokke.
Putu guesthouse is zeker een aanrader. Zeer behulpzame jonge mensen en het ziet er heel erg leuk uit. Leuke details. Het is zoals op zoveel plaatsen een echt familie bedrijf.
De tuin wordt voortdurend bijgeveegd. Zodra de bloemen van de bomen vallen of er maar een blaadje ligt. Met de sappolide ( spreek uit als sappoliedie ) veegt heel Indonesie de boel schoon. Het lijkt op de roe van diegene die je niet meer mag noemen .
Vandaag neemt Jim een snorkel mee naar het strand. Een prima bril die goed werkt.
Na een kort lesje in snorkelen ga ik zelfs voor de bijl.
Het koraal hier is niet meer gekleurd. Ik zie wel n school heel mooie paars/blauwe vissen. Dat gaan we nig wel n keertje doen op Lombok waar we ook koraal kunnen bewonderen.
We eten in een Warung in de hoofdstraat. Een standje waar verder niemand zit maar waar het eten heerlijk is. De dag was heerlijk rustig, het dagboek vordert gestaag. Het is echt terug blikken naar de fotoos wanneer we wat gedaan hebben. Zoveel mooie dingen gezien.

Weer op tijd naar bed !